برنامه نصب کف کاذب، آماده سازی شرایط و اجرا

پیرو انتشار مقاله اجرا و نصب کف کاذب، در این مقاله شیدارک شما را با پیش بینی های لازم، برنامه نصب کف کاذب و آماده سازی فضای کار برای اجرای یک پروژه کف کاذب آشنا خواهد کرد و نکات قابل توجه را بیان می کند.

اجرای صحیح و درست کف کاذب نیاز به درک درست از ساختمان و فضای سرویس دهی کف کاذب در دوره بهره برداری دارد.

برای این کار باید نکات زیر د نظر گرفته شوند و به آنها توجه کرد.

– ابعاد اتاق و تطابق نقشه با کف فضایی که باید کف کاذب در آن اجرا شود.

– محل قرار گیری ساختمانی که کف کاذب در داخل آن اجرا می شود.

– نحوه دسترسی به محل و طبقه اجرای کف کاذب در ساختمان: آسانسورها، راه پله، جرثقیل حمل بار، راههای دسترسی و … باید کنترل شوند تا مانعی برای حمل مصالح به موقعیت اجرا نباشد. به نوعی باید نقشه مسیر انتقال مواد به پای کار مشخص شده و باز،  خشک بوده و در معرض بارندگی و آب نباشد.

– قبل از شروع اجرا، فضایی خشک و ایمن (دارای درب و قفل) را برای انبارش مصالح و تجهیزات کارگاهی خود در نظر بگیرید. توصیه می شود این اتاق در مجاورت محل نصب کف کاذب شما باشد.

– همچنین محل استقرار و نوع تجهیزاتی که برای سرویس دهی اجرا لازم است، باید معلوم باشد، مانند برق مورد نیاز برای نصب (پاور برق حداقل از نوع ۱۱۰ ولت، ژنراتور، روشنایی فضا و …).

شیدارک کف کاذب کفپوش

– برنامه زمان بندی کار باید آماده شده باشد. کارهای بالای سری فضای کف کاذب (مانند نصبیات تاسیسات مکانیکی و برقی روی سقف، رنگ آمیزی دیواره ها و …) باید قبل از شروع اجرای کف کاذب تمام شده باشد. انجام اینگونه کارها بعد از نصب کف کاذب و استفاده از آن بعنوان پلتفرم اجرای کارهای باقیمانده می تواند صدمه و ضربه همیشگی به پانل های کف کاذب و یا به لایه رویه و سطح نهایی آنها وارد کند.

– محل پروژه شما باید بسته باشد و پیشنهاد می شود که دمای محیط کار شما در بازه ۳۲-۱۰ درجه سانتیگراد و با رطوبت ۷۰-۲۰ درصد باشد. (این دما برای مدت اجرای کار و یک شبانه روز پس از نصب باشد).

– محل کار شما باید خالی باشد و دیگر مصالح و ادوات کار در گوشه ای از اتاق کار شما نباشد.

شیدارک کف کاذب کفپوش
وجود تجهیزات تخصصی حین اجرا و نصب کف کاذب

– سطح کف کار شما باید بدون نم و رطوبت، گرد و غبار و دیگر آشغالهای ریز باشد. توصیه می شود که سطح کف کار شما درزبندی شده (Seal) باشد تا از ورود گرد و غبار اضافی به فضای اتاق جلوگیری شود. (اگر از پدستال چسبی استفاده می کنید، در این حالت از درزبند مخصوص استفاده کنید که با چسب کف پدستال شما سازگاری داشته باشد). تعدادی از پدستالهای چسبانده شده را تست کنید تا از چسبندگی مناسب آن به کف اطمینان حاصل کنید.

مطالعه مقاله بیشتر
آشنایی با کف کاذب، مشخصات فنی و کاربردها

شیدارک از شما دعوت می کند برای آشنایی با اجزای کف کاذب، مقاله آشنایی با کف کاذب را مطالعه نمائید.

– برای کف های بتنی ناهموار و دارای پستی و بلندی، روشهایی وجود دارد که این ناهمواریها جبران شوند (از بین بروند) که این مهم به میزان ناهمواری بستگی دارد. (برای پستی و بلندی های خیلی کم، استفاده از چسب بیشتر زیر پدستال می تواند راهگشا باشد). برای ناهمواری های بزرگتر، شاید لازم باید بتن اضافه برداشته شود و یا از پانل چوبی، صفحات فلزی و یا بتن پرکننده برای برای همتراز کردن سطح کف استفاده شود که در این مورد بهتر است مواد شما به تائید کارفرما و مهندس ناظر برسد.

– کف های غیربتنی: مراقب کفهای چوبی، پانل های ایزولاتور لرزه گیر، و کف های بتنی دارای لایه پوششی باشید. اگر لازم است که شما روی این کفها، کف کاذب نصب کنید، باید شرایط را به درستی بررسی کنید تا از اجرای یک کف کاذب غیرقابل پذیرش جلوگیری شود!

نیروهای اجرایی کف کاذب  باید قبل از شروع به کار بررسی و تائید کنند که فضای کار طبق نقشه های قراردادی می باشد و پس از هماهنگی های لازم و تائیدات کار خود را آغاز کنند.

شیدارک کف کاذب کفپوش

پرسنل دوره دیده و دارای تجربه تخصصی اجرا و نصب کف کاذب باید برای اجرای پروژه ها استفاده شوند. و تا اتمام مراحل زیر از ورود پرسنل متفرقه به محدوده کاری شما جلوگیری کنید:

۱) کف کاذب محیطی در ۳ ضلع اتاق نصب شده باشد،

۲) در صورت استفاده از اتصال پدستال با چسب (بدون پیچ و مهره)، چسب زیر پدستال ها حداقل به مدت ۲ روز عمل آوری (کیورینگ) شده باشد.

۳) کف کاذب اجرا شده توسط تیم شما و ناظر بازرسی و تائید شده باشد.

مطالب زیر را از دست ندهید

آشنایی با کف کاذب، مشخصات فنی و کاربردها

آشنایی با کف کاذب، مشخصات فنی و کاربردها در این مقاله به آشنایی با کف کاذب، تاریخچه، کاربردها، مشخصات فنی و مزایای آن پرداخته شده است. جهت اطلاعات بیشتر در [...]

نوار محافظ لبه پانل کف کاذب،جنس PVC یا ABS ؟

نوار محافظ لبه پانل کف کاذب، جنس PVC یا ABS ؟ همانگونه که در مقاله انواع کف کاذب و تنوع پانل ها آمده است نوار محیطی لبه پانل کف کاذب یکی [...]

انتخاب کف کاذب – ۴ نکته مهم برای انتخاب و خرید

انتخاب کف کاذب – ۴ نکته مهم برای انتخاب و خرید تصمیم گیری و انتخاب درست کف کاذب و خرید آن همانند سایر کفپوش ها و محصولات ساختمانی، همواره دغدغه [...]

کف کاذب برای اتاقهای دیتاسنتر Data Center (مرکز داده)

کف کاذب برای اتاقهای دیتاسنتر Data Center (مرکز داده) اتاق دیتاسنتر (Data Center) همانگونه که از نامش پیداست اتاقی است که در آن حجم بالایی از داده ها ذخیره می شوند [...]

بانک مقالات کف کاذب
جهت ارتقا سطح کیفی مطالب لطفا به مقاله فوق امتیاز دهید. جهت امتیاز دهی بر روی ستاره مورد نظر کلیک کنید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (امتیاز میانگین این مطلب5,00 می باشد.)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

error:
× چطور می‌تونم کمکتون کنم؟